Formalnie „biała lista” podatników VAT i obowiązkowy split payment nie wprowadzą nowych wymogów w zakresie posiadania kont przez przedsiębiorców. W praktyce zmienią bardzo wiele.
W ostatnich dniach biura rachunkowe zaczęły przypominać swoim klientom o sprawdzeniu, czy wszystkie rachunki bankowe, wykorzystywane w działalności gospodarczej, są zgłoszone do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz w urzędzie skarbowym.
Teoretycznie, najmniejsi przedsiębiorcy nie muszą posiadać konta z uwagi na art. 61 par. 1b ordynacji podatkowej, który pozwala im opłacać należności podatkowe gotówką. I to się nie zmieni.
Pozostali przedsiębiorcy muszą wprawdzie mieć konto w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, ale – tak jak dotąd – jeżeli przedsiębiorca jest osobą fizyczną, to w biznesie będzie mógł korzystać z rachunku założonego dla celów osobistych.
W praktyce jednak od września br. warto będzie posiadać rachunek i zgłosić go do urzędu skarbowego lub CEIDG.
Źródło: https://www.gazetaprawna.pl/